חברת אחזקות מבנים » מידע על בתים משותפים » תשלום ועד בית לפי גודל דירה – כמה אני צריך לשלם לוועד הבית?

תשלום ועד בית לפי גודל דירה – כמה אני צריך לשלם לוועד הבית?

אתם גרים בבניין משותף שמתגוררים בו דיירים נוספים? או שאולי אתם שוכרים, בעלי משרדים, בעלי חנות בבניין שהוא מסחרי ויש לכם שכנים? אז סביר להניח שאתם מחזיקים בנכס שהוא נחשב בית משותף. עקב כך, חלה עליכם החובה בתשלום וועד בית. במאמר הקרוב נספק לכם מדריך על תשלום ועד בית לפי גודל דירה – כמה אני צריך לשלם לוועד הבית? שווה להמשיך לקרוא

האזינו לכתבה

איך נעשה החישוב לתשלום ועד בית לפי גודל דירה?

החישוב של תשלום ועד בית לפי גודל דירה נעשה בדרך מאוד מוגדרת. קודם כל, מחשבים את השטח של כל הדירות. לאחר מכן, מחשבים מהו החלק היחסי של כל דירה וזה נעשה בהתאם לשטח שלה, לא כולל החלקים אשר מוצמדים אליה, כלומר, לא מחשבים את שטח החניה, שטח הגג, מחסנים וגינות. את השטח של דירות הבניין תוכלו למצוא בטאבו של הבית המשותף.

כמה אני צריך לשלם לוועד הבית ומה זה כולל?

אז כמה אני צריך לשלם לוועד הבית? זה בהחלט משתנה בין דירה לדירה. אך ההוצאות המשותפות אשר משולמות באמצעות דמי הוועד הם ניקיון וסיוד של הכניסה לבניין, חדר המדרגות, המחסן וחדר האשפה. גם אחזקת הגינה נכללת בתשלומים הללו. בתוך תשלומי ועד הבית נכללים תשלומים עבור חשמל בחדר המדרגות, בכניסה, במחסן ובמקלט. ישנם גם הוצאות עבור ההסקה המרכזית, הפעלה ותיקנים נדרשים של המעלית. ישנן גם הוצאות שהן חריגות כמו שיפוץ בבניין, צביעה של הקירות החיצוניים, החלפה של תיבות הדואר ועוד.

כיצד נקבע תשלום ועד בית לפי גודל דירה?

כל דייר מחויב לבצע תשלום ועד בית לפי גודל דירה אשר מחושב לפי השטח של בעל דירה ביחס לשטח של כל הדירות שנמצאות בבית המשותף, אלא אם נקבע משהו אחר בתקנון ההשתתפות. כלומר, ככל שהשטח של הדירה יהיה גדול יותר, אותה דירה תשלם חלק יותר גדול בהוצאות של הבניין. בבניינים רגילים שלא נחשבים משותפים, תשלום ועד הבית מחושב באופן אחיד לכל הדירות בצורה שווה.

כמה אני צריך לשלם לוועד הבית ומי עוד צריך לשלם?

לפי חוק, כל אחד חייב לשלם דמי ועד בית. אף אחד אינו פטור מהתשלום. מה שכן, בבתים משותפים שוכרי הדירות לא חייבים בחוק לשלם את ועד הבית אלא השוכרים אם אלה שצריכים לשלם. התשלום יעשה בהתאם להסכם שנעשה מול בעל הדירה. בעל דירה שיחליט לא לשלם יכול להיתבע. התשלום נקבע לפי הגודל של הדירה ולפי גודלן של שאר הדירות. ובכך ענינו על השאלה כמה אני צריך לשלם לוועד הבית.

האם צריך תשלום ועד בית לפי גודל דירה, כאשר הדירה ריקה?

ישנם הרבה בעלי דירות ריקות שטוענים למה להם לשם ועד בית אם הדירה עומדת ריקה? אף אחד לא נהנה משירותי הניקיון, הגינון והאחזקה. כאשר מדובר בבית משותף, לא משנה אם הדירה ריקה או שלא, צריך לבצע תשלום ועד בית לפי גודל דירה. גם כאשר יש הוצאות משותפות והדירה ריקה, כל בעלי הדירות דרושים בתשלום ועד הבית.

איך קובעים כמה אני צריך לשלם לוועד הבית?

תשלום של ועד בית נקבע על פי שני גורמים. האחד שיטת החישוב והשני הוא תקציב ההוצאות השנתי של כלל הבניין. הגורם של שיטת החישוב אומר כי החלוקה בנטל ההוצאות בין הדירות, יהיה תשלום על פי השטח של הדירה, מספר החדרים, זה יכול להיות בתשלום אחיד או כל שיטה אחרת שהדיירים יבחרו. הגורם השני של תקציב ההוצאות אומר שהסכום של דמי הוועד לכל דירה ודירה יוחלט על פי רוב באסיפה של הדיירים בהתאם לשיטת החישוב שהם בחרו. ככה בעצם קובעים כמה אני צריך לשלם לוועד הבית.

מה קורה כשדייר מסרב לבצע תשלום ועד בית לפי גודל דירה?

כאשר דייר מסרב לבצע תשלום ועד בית לפי גודל דירה עליכם לפנות אל אותו דייר בצורה ולבקש ממנו להסדיר את החוב. אם הוא עדיין מסרב אתם יכולים להתקדם בדרך משפטית, לפני צעד שכזה, עליכם לעדכן אותו שזוהי כוונתכם. לאחר מכן, שלחו לו מכתב התראה בדואר שיהיה מטעם ועד הבית ישירות אל בעל הדירה. המכתב יהווה דרישה ברורה וגם רשמית לתשלום החוב.

במכתב, עליכם לציין מהו גובה החוב ומהו המועד האחרון להסדרתו. בשלב הבא, תגישו את כתב התביעה אל האדם שמפקח על רישום המקרקעין אשר פועל תחת מרותו של משרד המשפטים. מי שיגיש את התביעה צריך להיות נציג מטעם ועד הבית של הבית המשותף. בכתב התביעה עליכם לציין את כל הפרטים היבשים, פרטי שני הצדדים, פירוט של המקרה ותיאור תמציתי של הסכסוך בין הצדדים. עליכם לפרט מהו החוב לפי תקופת הזמן ולפי הסוגים של ההוצאות.

לאחר מכן יתקיים הדיון המשפטי בלשכה של המפקח על רישום המקרקעין לפי האזור שהסרבן גר בו. עליכם לקחת בחשבון כי הנתבע יכול להביא הצדקות של אי תשלום של החוב. עליכם לבוא מוכנים לכך כדי שתוכלו לסתור את כל מה שייצא מפיו של הנתבע. לאחר כל התהליך הנ"ל, מגיע חלק של מימוש פסק הדין. כאשר ינתן פסק הדין, סרבן התשלום יהיה חייב לשלם את החוב שלו עד התאריך שהמפקח קבע. תמיד יש אפשרות שהסרבן עדיין לא ירצה לשלם את החוב שלו. במקרים כאלה יש לכם את האפשרות לפנות להוצאה לפועל עם פסק הדין על מנת שהוא ישלם את חובו. זהו תהליך מאוד בירוקרטי ויכול להיות מאוד מייגע, אך אל תוותרו על מה שמגיע לכם על פי החוק.

שמואל זרין
שמואל זרין

צוות המומחים שלנו מציע גישה מקיפה לאחזקת מבנים. אנו מתמקדים באבחון מדויק של צרכי המבנה, תכנון וביצוע של פתרונות אחזקה אפקטיביים, ושימוש בחומרים וטכנולוגיות מתקדמים.

שאלות נפוצות על תשלום ועד בית לפי גודל דירה

רשמנו עבורכם מאמר מפורט שכולל מחירונים, פסקאות הסבר והמון מידע על תשלום ועד בית לפי גודל דירה. יש לגלול למעלה בכדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של תשלום ועד בית לפי גודל דירה משתנה מאוד. בכל מה שנוגע לנושא הבתים המשותפים יש לבדוק מספר פרמטרים שונים בכדי לבדוק את המחיר, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא עוד על הפרמטרים והמחירים המשוערים.
ראשית, ענק האחזקות מספקים שירותי ניהול ועד בית חיצוני ואחזקות מבנים לניהול בניינים. יש ליצור קשר בנוגע לתשלום ועד בית לפי גודל דירה בכדי לראות איך נוכל לעזור לכם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!