חברת אחזקות מבנים » מידע על בתים משותפים » רישום בית משותף בטאבו – איך עושים את זה?

רישום בית משותף בטאבו – איך עושים את זה?

רישום של בית משותף בטאבו הוא תהליך ביורוקרטי לכל דבר ועניין והוא תנאי הכרחי על מנת שבניין יוכל להתקיים בתור בניין משותף. הטאבו הוא זה שמסדיר את כל עניין החלוקה ואת השטחים המשותפים בין כל בעלי הזכויות. היום אנחנו נדבר על רישום בית משותף בטאבו – איך עושים את זה? הסתקרנתם? אז בואו נתחיל.

האזינו לכתבה

מה זה רישום בית משותף בטאבו?

בית משותף הוא בית שיש בו למעלה משתי דירות והוא רשום בפנקס של הבתים המשותפים שנמצא בלשכת המקרקעין. רישום בית משותף בטאבו הוא שלב מאוד חשוב וחיוני כאשר בונים בית משותף. בבניית הבית המשותף יש חובת רישום והיא נעשית על ידי היזם. לעומת זאת, חובת הפיקוח על בניית הבית המשותף מוטלת על דיירי הבית עצמו, זאת מכיוון שבסופו של דבר, להם יש את האינטרס הכי גדול בהשלמתו של הרישום.

איך עושים את זה, מה השלב הראשון?

באחד הסעיפים של חוק המכר, נקבע שעל היזם לרשום את הבית המשותף בתוך שנה מאז שנעשה מועד הרישום של האיחוד והחלוקה של המקרקעין עליו הבניין נמצא, או שנה מהמועד של העמדת הדירה לחזקתו של הקונה מה שיותר מאוחר מבין השניים. נוסף על כך, סעיף אחר בחוק קובע שהיזם צריך לפעול גם לביצוע של כל הפעולות ושל כל החיובים אשר מוטלים עליו בכל הנוגע לרישום של האיחוד והחלוקה של הקרקע אשר הבניין נמצא עליה, מוקדם ככל האפשר.

מה הם הקשיים בעת אי רישום בית משותף בטאבו?

יש כמה וכמה קשיים בעקבות אי רישום בית משותף בטאבו. יש הרבה מקרים בהם הבית המשותף עוד לא נרשם כאחד כזה, ולכן לא נרשמה הבעלות של אותם בעלי הדירות בטאבו. אי הרישום של הבית המשותף יכול להוביל להשלכות שהן משפטיות על כלל רוכשי הדירות, מכיוון שכל עסקה שקשורה למקרקעין מצריכה רישום. כל עוד הרישום אינו מבוצע, הזכויות של הרוכשים נחשבות חלשות יותר בהיבט המשפטי.

סיבה נוספת היא קשיים בעת מכירתה של הדירה. כאשר הבית המשותף אינו רשום וכך גם בעלי הדירות אינם רשומים בטאבו, הדבר יכול להקשות מאוד על מכירתה של הדירה. משום שאין רישום מסודר, הקונה של הנכס לא באמת יכול לדעת שמי שמציג את עצמו בפניו בתור הבעלים החוקיים הוא באמת הבעלים החוקיים. יש עוד המון קשיים אחרים, ולכן עדיף ללכת לרשום את הבניין המשותף בטאבו.

איך עושים את זה ומה המסמכים הנדרשים לכך?

אז איך עושים את זה? איך נרשמים בטאבו? קודם כל עליכם לארגן מספר מסמכים. המסמכים הנדרשים לרישום בטאבו הם קודם כל טופס בקשה שאותו אפשר למצוא באתר האינטרנט של הרשות לרישום והסדר זכויות במקרקעין.

מסמך נוסף שעליכם להוסיף לבקשה או סרטוט של הבית ושל הבניין. הסרטוט חייב להכיל את כל הפרטים המזהים, כל חלקה, פרטים על המבנה, על הדירות ואת כל הסביבה של הבניין. מי שמכין את הסרטוט צריך להיות אדריכל, מהנדס, מודד מוסמך או הנדסאי מוסמך בשביל שיוכלו לחתום על הצהרה בסופו של הסרטוט. לאחר מכן, עליכם להוסיף תקנון מוסכם של הבית. הוא צריך להיות חתום באמצעות כל בעלי הדירות ולעבור אימות אצל עורך דין עבור כל חתימה.

נוסף על כל המסמכים הללו עליכם להוסיף גם צו רישום לבית משותף והסכמה לשמש נציגות זמנית. דוגמה לטופס הראשון מבין השניים תוכלו למצוא באתר של לשכת המקרקעין. הצו הזה כולל את כל הפרטים של הדירות, כולל המבנה בו הן נמצאות, השטח שלהן, התיאור שלהן, מיקום של כל דירה בבניין, מהו חלקה ברכוש המשותף ואם חלים שעבודים. בטופס השני אתם צריכים להוסיף שמות שאתם ממליצים למנות בתור נציגות זמנית לשמש יחד עם כך שהם מסכימים לזה. את ההסכמה עליהם להעביר בכתב.

מה העלות של רישום בית משותף בטאבו?

כמו כל דבר, גם רישום בית משותף בטאבו כרוך בעלות מסוימת אשר כתובה בחוק. על מנת שתוכלו להגיש בקשה לרשום את הבית המשותף בטאבו, תצטרכו לשלם את אגרתם בקשה לרישום בית בפנקס הבתים המשותפים. כל דירה צריכה לשלם אגרת בעד רישום בית. אם אתם רוצים לרשום תקנון מוסכם, גם עליו יש לשלם אגרת בעד תקנון מוסכם. את האגרות השונות תוכלו לשלם בדואר, בשירות התשלומים של הממשלה או בלשכה.

איך עושים את זה ומהו ההליך?

מה התהליך של הרישום ואיך עושים את זה בכלל? כפי שכבר ציינו, כל תהליך הרישום של הבית המשותף הוא תהליך בירוקרטי שיש לו השלכות שהן ישירות וגם ממשיות על זכויותיהם הקנייניות של כל בעלי הדירות שבאותה קרקע. לכן, אסור הקל ראש בתהליך. נכון שהאחריות לביצוע מוטלת על היזם, אך על הדיירים לוודא שהתהליך נעשה כראוי. בכל מה שקשור לרישום ובמקרה הצורך לתיקונו של הרישום, אנו ממליצים לכם להיפגש עם עורך דין שהוא מתמחה בדיני מקרקעין כדי שיוכל ללוות איתכם את התהליך בצורה בטוחה.

איך עיכוב ברישום בית משותף בטאבו יכול להזיק לדיירים?

עיכוב של רישום בית משותף בטאבו יכול לגרום לנזקים לא פשוטים לכלל בעלי הדירות בבית המשותף שלא רשום בטאבו. אם לא משלימים את הרישום, בעל הדירה לא יכול למכור את הדירה שלו כי השם שלו לא רשום על הבעלות של הדירה וזה יכול להרתיע אנשים אשר מעוניינים ברכישתה. סיבה נוספת היא היחסים שבין רוכשי הדירות אל מול הבנק במקרה בו הם לקחו משכנתא לצורך קנייתה של הדירה. במקרה שכזה, אי רישום של הבניין כבית משותף, ובכלל חוסר הרישום של בעל הדירה כבעל הדירה, יכול לגרום לכך שהבנק יראה את רוכשי הדירה ככאלה שמפרים את הסכם ההלוואה.

שמואל זרין
שמואל זרין

צוות המומחים שלנו מציע גישה מקיפה לאחזקת מבנים. אנו מתמקדים באבחון מדויק של צרכי המבנה, תכנון וביצוע של פתרונות אחזקה אפקטיביים, ושימוש בחומרים וטכנולוגיות מתקדמים.

שאלות נפוצות על רישום בית משותף בטאבו

רשמנו עבורכם מאמר מפורט שכולל מחירונים, פסקאות הסבר והמון מידע על רישום בית משותף בטאבו. יש לגלול למעלה בכדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של רישום בית משותף בטאבו משתנה מאוד. בכל מה שנוגע לנושא הבתים המשותפים יש לבדוק מספר פרמטרים שונים בכדי לבדוק את המחיר, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא עוד על הפרמטרים והמחירים המשוערים.
ראשית, ענק האחזקות מספקים שירותי ניהול ועד בית חיצוני ואחזקות מבנים לניהול בניינים. יש ליצור קשר בנוגע לרישום בית משותף בטאבו בכדי לראות איך נוכל לעזור לכם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!