חברת אחזקות מבנים » מידע על בתים משותפים » צו בית משותף – מה חשוב שתכירו בנושא צווי הבתים המשותפים

צו בית משותף – מה חשוב שתכירו בנושא צווי הבתים המשותפים

צמד המלים "בית משותף" הוא בעצם מתייחס למבנה אחד ויחיד, בעוד את השטח שלו חולקים כל מיני בני אדם ונפרדים. בהתאם לזאת, כמו שנדרש להגדיר מבעוד מועד את הזכויות של בעל בית פרטי בהיותו בעלים של הנכס, באותו אופן נדרש להגדיר נכונה את הזכויות של בעלי נכס בבית משותף על הבית שלהם.

האזינו לכתבה

את הפעולה הזאת עושים על ידי צו בית משותף. רצינו לשתף אתכם במשהו חשוב – יש מאמרים שממש קל לכתוב אותם, בעודם מדברים על נושאים קלים ויותר חופשיים. ויש מאמרים שנחשבים ליותר מקצועיים, יותר אינפורמטיביים, שמכילים ערב רב של עובדות, שיש לאסוף אותם על ידי פינצטה מכל מקור אפשרי. וזה בדיוק כמו המאמר הזה. השקענו את כל הידע, התובנות והכלים שיש ברשותנו, על מנת שתקבלו מאתנו את המידע הכי נכון והכי אותנטי על צו בית משותף – מה חשוב שתכירו בנושא צווי הבתים המשותפים?

אי לכך ובהתאם לזה, זה ממש ישמח אותנו באם תגיעו להחלטה גורפת להשקיע קצת מהזמן היקר שלכם, ואנחנו יודעים שאין לכם אותו בשפע, כמונו כמוכם, ותחליטו לקרוא את המאמר הזה למן תחילת דברים ועד לסיומם, כמובן.

מה הוא צו בית משותף?

בית משותף בארץ שלנו, על פי ההגדרה המדויקת, מוגדר בתור סוג של מבנה שיש בו מינימום שתי דירות שנפרדות האחת מהשניה. בתרחיש שכזה, עסקינן אודות מבנה יחיד שנחלק לכמה בעלי זכויות. על פי זה, צריך לרשום את המבנה בתור בית משותף בפנקס הבתים המשותפים, אשר אותו מנהל במשרד המשפטים הרשם למקרקעין.

את זה עושים על ידי הוצאה של צו בית משותף, שבתורו משמש בתור אמצעי לחלוקה של הקרקע שעליה יושב המבנה לתת חלקות. לכל מבנה, ברחבי מדינת ישראל, מתלווה מספר חלקה ואף גוש. הנתונים הללו בעצם מפרידים בין בעלי הזכויות על בתי הנדל"ן. באם עסקינן אודות בית משותף, החלקה והגוש שלו חייבים להתחלק בין מספר בעלי זכויות שמחזיקים בבתים נפרדים בבניין.

מאידך, כאשר עסקינן אודות בית פרטי, כי אז כל המבנה זוכה לקבל מספר חלקה וגוש, בעודם מגדירים את בעלי הזכויות בדירה. צו בית משותף מוצא בשביל לחלק את חלקת הקרקע בין כל מיני בעלי זכויות, שמגדיר את תתי החלקות וכן את בעלי הזכויות על כל תת חלקה. לשם המחשה, נבהיר לכם בזאת, כי במידה ובית משותף יושב על חלקה מספר אלף וחמש מאות, סימן שדירה מסוימת בבניין תקבל את חלקה 1500/1, הדירה השני תקבל כמובן את תת חלקה 1500/2, וכיוצא בזאת. החלוקה המאוד מסוימת הזאת לתת חלקות מתבצעת בעזרת הוצאה של צו בית משותף, שמפרט היטב את החלוקה שנדונה לעיל.

מי אמון על הוצאה ותיקון צווי הבתים המשותפים?

ועתה נעבור לשאלה הרת הגורל – מה חשוב שתכירו בנושא צווי הבתים המשותפים? ועל מנת להישאר נאמנים להחלטה שלנו לספק לכם כמה שיותר תוכן אינפורמטיבי ואותנטי, נעבור לדון בשאלה שמתכתבת בהצלחה עם השאלה שלנו – מי אמון על הוצאה ותיקון צווי הבתים המשותפים? ובכן, רשות מקרקעי ישראל היא זאת שאמונה על הוצאה של צו בית משותף, וזה נעשה בתור צעד מקדים לרישום של הזכויות באמצעות הרשם של המקרקעין.

לשם הוצאה של צו בית משותף, צריך להעביר לידי רשות מקרקעי ישראל כל מיני היתרים, כמו למשל – נסח עדכני של החלקה, טופס בקשה לשם רישום בית משותף, תשריט של בית משותף, תקנון מוסכם, וכיוצא בזה, או מגוון של התחייבות, כגון – התחייבות להיעדר חריגות בנייה. את התהליך הזה רצוי לעבור בליווי צמוד של עורך דין לענייני מקרקעין, או לדוגמה – חברה שמומחית לניהול של בתים משותפים.

את צו בית משותף אפשרי לבטל או לתקן, בעוד התיקון שלו יכול להידרש כשהמצב לא תואם נכונה את הרישום שנמצא בתיק המבנה של רשם המקרקעין, מה שבהכרח יחייב אתכם הגשה של בקשה לתיקון צו בית משותף. באותם תרחישים ניתן לדרוש ביטול של צו בית משותף, כדוגמת – במידה ועסקינן אודות בניין שיש בו שתי דירות, שאחד מבעליה רכש את שתי הדירות, ובשל עובדה שכזאת לא נדרש לחלק זכויות, בעוד המבנה יהפוך באופן אוטומטי מבית משותף לכדי בית פרטי של בעל זכויות יחיד. באם התבקשתם להנפיק צו בית משותף אל תשכחו להצטייד מבעוד מועד עם שירותיו המקצועיים והנאמנים של עורך דין בענייני מקרקעין, בשביל לוודא שתגישו את כל המסמכים וההצהרות המבוקשים, שלא יתרחשו עיכובים מיותרים בתהליך זה, או לחלופין שהרישום של צו בית משותף יהיה נכון ומדויק.

שמואל זרין
שמואל זרין

צוות המומחים שלנו מציע גישה מקיפה לאחזקת מבנים. אנו מתמקדים באבחון מדויק של צרכי המבנה, תכנון וביצוע של פתרונות אחזקה אפקטיביים, ושימוש בחומרים וטכנולוגיות מתקדמים.

שאלות נפוצות על צו הבתים המשותפים

רשמנו עבורכם מאמר מפורט שכולל מחירונים, פסקאות הסבר והמון מידע על צו הבתים המשותפים. יש לגלול למעלה בכדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של צו הבתים המשותפים משתנה מאוד. בכל מה שנוגע לנושא הבתים המשותפים יש לבדוק מספר פרמטרים שונים בכדי לבדוק את המחיר, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא עוד על הפרמטרים והמחירים המשוערים.
ראשית, ענק האחזקות מספקים שירותי ניהול ועד בית חיצוני ואחזקות מבנים לניהול בניינים. יש ליצור קשר בנוגע לצו הבתים המשותפים בכדי לראות איך נוכל לעזור לכם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!