חברת אחזקות מבנים » מידע על בתים משותפים » חוק שיפוץ בניין משותף

חוק שיפוץ בניין משותף

מה אתם אמורים לעשות במקרה בו אתם מתגוררים בבניין משותף שחלק מהדיירים בו עמידים וחלק מהדיירים בו מוגבלים תקציבית, ויש צורך לעשות שיפוץ בבניין? האם בעלי הדירות שהם עמידים יותר יכולים לכפות על אלה שקשה להם יותר? היום נדבר על חוק שיפוץ בניין משותף. יש לכם למה להמשיך לקרוא.

האזינו לכתבה

מתי אתם צריכים את חוק שיפוץ בניין משותף?

כל בניין משותף צריך לעבור שיפוץ חיצוני וכללי אחת לכמה שנים. במצב כזה אנו ממליצים לכם לבחור בחברת שיפוץ שהיא גם מקצועית וגם אמינה. השיפוץ בדרך כלל יהיה דרוש  לצורך קוסמטיקה ולצורך בטיחות. כל סוגי המבנים זקוקים לשיפוץ מסיבות כאלו ואחרות. הסיבות ההנדסיות לשיפוץ יהיו אריחים רופפים, ברזלים שהם כבר חלודים, עמודים עם סדקים ושברים בטייח, סדקים ביסודות המבנה וכשלי איטום. הפעלתו של חוק שיפוץ בניין משותף נכנס לפעולה כאשר מגיע מצב בו חלק מבעלי הדירות באותו הבניין אינם מעוניינים לשלם את מה שנדרש לשיפוץ. חוק השיפוץ קובע שלכל בעלי הדירות בבניין יש חובה של השתתפות במימון כל עבודות התחזוקה ההכרחיות.

ניהול ואחזקת מבנים חוק שיפוץ בניין משותף

איך תתחילו את התהליך עם חוק שיפוץ בניין משותף?

השלב הראשון בעניין של חוק שיפוץ בניין משותף הוא הרכבה של תכנית שיפוצים מקצועית. בתוכנית הזו כדאי לכם לכלול את כל הפרטים האפשריים של העבודות הנדרשות להיעשות בבניין. תבנו גם הצעת מחיר. את התוכנית תציגו בפני ישיבת ועד הבית ותסבירו למה צריך את עבודות השיפוץ ואת העלויות הכרוכות בכך.

האם צריך את הסכמת הדיירים לגבי חוק שיפוץ בניין משותף?

כשזה נוגע לשיפור והשבחה של הבניין המשותף, צריך את הסכמת כל דיירי הבניין, כשזה נוגע לשמירה על המצב הקיים של הבניין, צריך רק את הסכמתם של רוב דיירי הבניין. כזה מגיע לשיפוץ גדול או קטן, זה בכל זאת משפיע על דיירי הבניין והם צריכים להסכים לכך. נוסף לכך, הדיירים צריכים להשתתף בהוצאות ולא כולם רוצים בכך. אתם תמיד יכולים להסביר מדוע השיפוץ הוא נחוץ, כיצד הוא יעלה את איכות חייהן וייצור אווירה נעימה בין הדיירים. זהו שלב שיכולים להיווצר בו עימותים וויכוחים, כי לא כולם רואים עין בעין לגבי התקציב שלהם ולא כולם רוצים אותו דבר. פה ייכנס חוק שיפוץ בניין משותף לפעולה. אם יהיה רוב זה ייצא לפועל והדיירים שלא רוצים להשתתף יהיו חייבים. אז כן, בהחלט צריך את הסכמת הדיירים אך לא באופן מוחלט.

האם צריך היתרי בנייה עם חוק שיפוץ בניין משותף?

כאשר השיפוץ הוא קוסמטי, כמו שיפוץ של הלובי, צביעה פנימית או חיצונית של המדרגות אין צורך בהיתרי בנייה. במידה והשיפוץ יהיה מעבר לקוסמטי, כמו פתיחה או סגירת פתחים בבניין, הוספה של מעלית, הוספה של ממ"ד או של מרפסת, אתם צריכים להוציא היתר בנייה. לפני שאתם רצים להוציא היתרים, עליכם לוודא כי דיירי הבניין מסכימים לשיפוץ. במקרה והם לא מסכימים, אל תשכחו שקיים לצידכם חוק שיפוץ בניין משותף.

מה הם סוגי השיפוץ שניתן לעשות במסגרת חוק שיפוץ בניין משותף?

בעיקרון, חוק שיפוץ בניין משותף חל על כל השיפוצים שתרצו לערוך בבניין. הוא נכנס לתוקף כאשר לא כל דיירי הבניין מסכימים לשיפוץ. אתם יכולים להוסיף מעלית לבניין שלכם. מעלית נוספת תקל על חייהם של הדיירים אשר מתגוררים בקומות הגבוהות יותר של הבניין, כמו כן היא תעזור להנגיש את הבניין לבעלי מוגבלויות שונות. נוסף על המעלית, באפשרותכם לבצע חיזוק של עמודי הבניין.

על מנת שהבניין שלכם יהיה עמיד בפני רעידות אדמה, עליכם לחזק את הבסיס שלו. גם שיפוץ של הלובי ושל חדר המדרגות. יש לכם כמה אפשרויות. ראשית, אתם יכולים לעקור את הריצוף הישן ולבנות חדש. והדרך השנייה היא להדביק ריצוף חדש על גבי הישן. השיטה השנייה תהיה לכם יותר זולה וכך תוכלו להביא להסכמה יותר נרחבת של דיירי הבניין.

אך עם כל הרצון הטוב שיש בלחסוך בהוצאות, לא תמיד האפשרות השנייה אפשרית מסיבות של רטיבות, הבדלי גובה בין המרצפות או שהאריחים פשוט רופפים. אז בשביל לבצע את כל פעולות השיפוץ, עליכם לפנות לאדריכל מקצועי שיודע מה הוא עושה על מנת שתוכלו לקבל את העבודה הטובה ביותר בשביל הבניין שלכם.

האם ניתן לעשות שיפוץ חזית של הבניין במסגרת החוק שיפוץ בניין משותף?

כמו שכבר ציינו, אתם יכולים לעשות כל שיפוץ שאתם רק רוצים בבניין המשותף, בתנאי שזה בהסכמת שאר דיירי הבניין. אם השיפוץ הוא הכרחי וישנם דיירים שלא רוצים לשאת בתשלום ההוצאות, אתם יכולים להפעיל את חוק שיפוץ בניין משותף וכך הם יהיו מחויבים להשתתף בעלויות. שיפוץ של חזית הבניין נכנס לקטגוריה של שיפוץ הכרחי.

החיזוק של חזית הבניין אומר שאתם מחזקים את קליפת הבניין. את מה שאתם רואים דבר ראשון כשאתם נכנסים לבניין. שיפוץ החזית יעשה על ידי הורדה של שכבת החיפוי שכבר קיימת, הפסולת תפונה ואז תמרח שכבת חיפוי חדשה. המחירים של כל השיפוצים הנ"ל משתנים בין שיפוץ לשיפוץ, בין אדריכל לאדריכל ובין בניין לבניין.

הכל תלוי במה מצבו של הבניין, האם לקחת בעל מקצוע שיודע מה הוא עושה והמחיר בהתאם, או שלקחתם מישהו שלא מבין בזה, נתן לכם מחיר מאוד גבוה ובגלל שגם אתם לא מבינים בזה, זה עלה לכם ביוקר בהמשך? אז כשזה מגיע לבניין משותף, אנו ממליצים לכם לכנס אסיפת דיירים וכך תוכלו להתייעץ כולכם ביחד, איזה שיפוץ צריך ולמי לפנות. לכו תדעו, אולי בעל המקצוע שאתם כל-כך מחפשים הוא בכלל השכן שלכם?

שמואל זרין
שמואל זרין

צוות המומחים שלנו מציע גישה מקיפה לאחזקת מבנים. אנו מתמקדים באבחון מדויק של צרכי המבנה, תכנון וביצוע של פתרונות אחזקה אפקטיביים, ושימוש בחומרים וטכנולוגיות מתקדמים.

שאלות נפוצות על חוק שיפוץ בניין משותף

רשמנו עבורכם מאמר מפורט שכולל מחירונים, פסקאות הסבר והמון מידע על חוק שיפוץ בניין משותף. יש לגלול למעלה בכדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של חוק שיפוץ בניין משותף משתנה מאוד. בכל מה שנוגע לנושא הבתים המשותפים יש לבדוק מספר פרמטרים שונים בכדי לבדוק את המחיר, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא עוד על הפרמטרים והמחירים המשוערים.
ראשית, ענק האחזקות מספקים שירותי ניהול ועד בית חיצוני ואחזקות מבנים לניהול בניינים. יש ליצור קשר בנוגע לחוק שיפוץ בניין משותף בכדי לראות איך נוכל לעזור לכם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!