חברת אחזקות מבנים » מידע על בתים משותפים » האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית?

האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית?

כל עוד אתם גרים בבניין משותף שיש בו עוד דיירים או אפילו אם אתם רק שוכרים נכס שנמצא בבית משותף, אתם חייבים לשלם ועד בית. תשלום ועד הבית זה משהו שיכול ליצור המון סכסוכים. מי משלם מי אמור לא לשלם? כמה צריך לשלם? מה צריך לדעת? יש המון אנשים שמאמינים כי ועד הבית פטור מתשלום. אנחנו כאן היום כדי לענות על השאלה האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית? מסוקרנים לדעת את האמת? המשיכו לקרוא ותגלו.

האזינו לכתבה

אז מי צריך לשלם והאם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית?

תשלום של דמי ועד הבית נעשה על ידי כל הבעלים של הנכסים בבית המשותף וזאת על מנת ההחזקה השוטפת והניהול התקין של כל הקשור לבית המשותף. בית משותף מוגדר על פי החוק בתור בית המכיל שתי דירות ויותר. הבית הזה צריך להיות רשום בפנקס של הבתים המשותפים. נוסף על כך, על פי החוק, החלקים בבית המשותף, כמו קרקעות, גגות, מעליות, חדר מדרגות וכל מה שהוא לא הדירה עצמה, מוגדר כרכוש משותף. תשלום ועד הבית משולם על הרכוש המשותף הנ"ל. אז התשובה לשאלה האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית היא שהוא לחלוטין לא פטור מתשלום, מכיוון שכולם חייבים בתשלום.

אילו הוצאות משולמות בוועד הבית והאם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית?

התשובה לשאלה האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית לא קיימת מבחינת החוק. לכן, כולם חייבים לשלם את מיסי ועד הבית. חלק מההוצאות המשולמות בוועד הבית הם כל העניין של הניקיון והאחזקה של הכניסה לבניין, חדר המדרגות, חדר האשפה ועוד. אחזת הגינה נכנסת בהוצאות הללו. כל עניין של תשלום החשמל בחללים המשותפים כמו גם ההסקה המרכזית נכנסים בוועד הבית. בין יתר ההוצאות, יש גם הוצאות חריגות שלא קורות כל יום והן כוללות שיפוצים למיניהם בבניין, החלפה של תיבות הדואר ועוד.

איך מחליטים מה יהיה גובה התשלום והאם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית?

אומנם לא מוזכר בחוק האם ועד הבית יהיה פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית, אך כן מוזכר כי כל בעל דירה מחויב בתשלום של ועד בית. התשלום מחושב על פי השטח של הדירה וזה נעשה ביחס לשטח הכולל של שאר הדירות בבית המשותף. כלומר, ככל שהדירה שלכם תהיה גדולה יותר, כך תשלמו יותר.

מה אומר החוק לגבי השאלה האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית?

הצלחנו כבר להבין שהחוק לא עונה לנו על השאלה האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית. לא פוטר את ועד הבית ולא פוטר גם את חברי ועד הבית. החוק מגדיר את תפקידו של ועד הבית כתפקיד התנדבותי ועל כן כל החברים בו מחויבים לשלם את ועד הבית. כל העניין של מתן הפטור מתשלום של ועד הבית יגדיל את התשלום אשר מוטל על שאר דיירי הבניין. נוסף על כך, קיימת התייחסות בחוק לכל העניין של תשלום שכר עבור חברי ועד הבית. אך גם זה מותנה בהסכמה של כל דיירי הבניין.

אין אפשר להחליט האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית?

על מנת שנוכל לענות על השאלה האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית, קודם כל נסביר שהמוסד היחיד שיכול לקבל החלטות בכל הנוגע לבית המשותף הוא אסיפת הדיירים. אסיפת הדיירים מחויבת להתכנס פעם בשנה לפחות. בשביל שיתקבלו החלטות במסגרת האסיפה, צריכים להתקבל שלושה סוגים של רוב. רוב רגיל, רוב מיוחד ורוב מוחלט. במקרה של פטור לוועד הבית מתשלום ועד הבית חייבים רוב מיוחד של כל שני שליש מבעלי הדירות.

האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית והאם הוא יכול פטור דייר אחר מתשלום?

אז הבנו כבר את התשובה לשאלה האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית. אך האם ועד הבית יכול לפטור דיירים מתשלום של ועד הבית? לוועד הבית אין הסמכות לפטור אף אחד מהדיירים של הבניין מתשלום של ועד הבית מבלי שאסיפת הדיירים החליטה על כך. כל פטור שוועד הבית ייתן לאחד הדיירים ייחשב כמעשה לא חוקי. במקרים האלה יהיה אפשר לנקוט באמצעים חוקיים על מנת לחייב את מי שקיבל את הפטור לשלם את החוב שלו לוועד הבית על ידי הגשה של תביעה למי שמפקח על הבניינים המשותפים.

האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית ומתי אפשר לתת לדייר פטור מתשלום?

בשלב הזה, אתם יכולים לענות כבר באופן וודאי על השאלה האם ועד הבית פטור מתשלום או צריך לשלם ועד בית. החוק לא עוסק בכלל באם קיימת האפשרות של מתן הפטור וזו הסיבה גם שהוא לא מפרט באילו מקרים כן ניתן להעניק פטור שכזה. ההחלטה אם להעניק לדייר פטור מתשלום של ועד הבית תיעשה באסיפת דיירים ותתקבל ברוב מיוחד אם לא מוחלט. האסיפה יכולה להעניק לכל אחד פטור מתשלום, בין אם מדובר בדייר שהוא נכה אשר מתקשה לנהל את החיים שלו, ובין אם מדובר על דייר אחר אשר נקלה לבעיה כלכלית קשה שמקשה עליו להתנהל. על כל אדם שיקבל פטור, ועד הבית לוקח עליו את התשלום במקומו. בכל מה שקשור לחוקים של ועד הבית, נדרשת הסכמה של דיירי הבניין ולעיתים גם את הסכמתם של כל דיירי הבניין.

שמואל זרין
שמואל זרין

צוות המומחים שלנו מציע גישה מקיפה לאחזקת מבנים. אנו מתמקדים באבחון מדויק של צרכי המבנה, תכנון וביצוע של פתרונות אחזקה אפקטיביים, ושימוש בחומרים וטכנולוגיות מתקדמים.

שאלות נפוצות על ועד בית פטור מתשלום ועד בית

רשמנו עבורכם מאמר מפורט שכולל מחירונים, פסקאות הסבר והמון מידע על ועד בית פטור מתשלום ועד בית. יש לגלול למעלה בכדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של ועד בית פטור מתשלום ועד בית משתנה מאוד. בכל מה שנוגע לנושא הבתים המשותפים יש לבדוק מספר פרמטרים שונים בכדי לבדוק את המחיר, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא עוד על הפרמטרים והמחירים המשוערים.
ראשית, ענק האחזקות מספקים שירותי ניהול ועד בית חיצוני ואחזקות מבנים לניהול בניינים. יש ליצור קשר בנוגע לועד בית פטור מתשלום ועד בית בכדי לראות איך נוכל לעזור לכם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!