חברת אחזקות מבנים » מידע על בתים משותפים » אי תשלום ועד בית – מה עושים עם דייר שמסרב לשלם תשלומי ועד בית?

אי תשלום ועד בית – מה עושים עם דייר שמסרב לשלם תשלומי ועד בית?

כל מי שבבעלותו דירה בבניין משותף מחויב בתשלום של דמי ועד הבית אשר נקבעו באמצעותה של אסיפת הדיירים. כל סירוב באשר הוא, לשלם את דמי ועד הבית אסור לפי החוק. אם אתם בעלי דירה בבית משותף עליכם לדעת שקיים הליך משפטי שיעזור לכם במקרים כאלה. אז אי תשלום ועד בית – מה עושים עם דייר שמסרב לשלם תשלומי ועד בית? הישארו אתנו ונגלה זאת יחד.

האזינו לכתבה

האם אי תשלום ועד בית הוא עבירה על החוק?

אי תשלום ועד בית הוא חד משמעית עבירה על החוק. תשלום של ועד הבית בבניין שהוא משותף, הוא תשלום חובה לכל דבר ועניין. נוסף על כך, לפי סעיף 58 בחוק המקרקעין, אי תשלום הוא עבירה על החוק. נכון שאף לא אחד מכם ירצה להתעסק בקטנות ולערב בתי משפט. אבל עליכם לדעת שכל דייר אשר מתגורר בבניין משותף, חייב לשלם את ועד הבית וזה לא עניין שאפשר לערער עליו. גם דיירים אשר גרים בשכירות חייבים לשלם את תשלומי ועד הבית. במידה והשוכר יתנגד לשלם, בעל הדירה שלו, יהיה חייב לשלם במקומו.

אז מה עושים עם דייר שמסרב לשלם תשלומי ועד בית?

מה עושים עם דייר שמסרב לשלם תשלומי ועד בית? הרי זה תשלום שהוא חובה, אך אתם לא יכולים סתם לדפוק לו על הדלת ולדרוש את התשלום. בעיקרון, בתור שלב ראשוני, אתם יכולים לדרוש את התשלום בצורה ישירה. אם הוא עדיין יסרב, זו זכותכם להתקדם בצורה שהיא משפטית, רק עליכם להודיע לו על כך. בשלב הבא תשלחו לסרבן התשלום מכתב התראה שיהיה מטעמו של ועד הבית ומיועד לבעל הדירה.

המכתב הזה יהווה דרישה רשמית וברורה לתשלום החוב. את כתב התביעה עליכם להגיש לאדם אשר מפקח על רישום המקרקעין מטעם משרד המשפטים. בשלב של הדיון המשפטי שמתבצע לאחר הגשת כתב התביעה, עליכם לקחת בחשבון שהסרבן יכול להביא הצדקות וטענות שונות שיצדיקו את סיבתו לאי התשלום. אתם צריכים להיות מוכנים לכך. לאחר שפסק הדין התקבל, הסרבן חייב לשלם את החוב שלו עד התאריך שנקוב בפסק הדין. אם עדיי הוא מסרב לשלם, אתם יכולים לפנות להוצאה לפועל בשביל לממש את פסק הדין.

מה הפתרון במקרה של אי תשלום ועד בית?

הפתרון הכי טוב במקרים של אי תשלום ועד בית הוא לקחת עירבון מהשוכר למקרים שיחליט לא לשלם. אך בשביל למנוע אי נעימות מכל סוג שהיא, אנו ממליצים לבעל הדירה לסכם מול השוכר שלו בחוזה השכירות את סוגיית תשלום ועד הבית. כך שאי תשלום יביא להפרתו של חוזה השכירות.

מה עושים עם דייר שמסרב לשלם תשלומי ועד בית ומה היתרונות להליך הגבייה מול רישום המקרקעין?

אין הרבה תשובות לשאלה מה עושים עם דייר שמסרב לשלם תשלומי ועד בית. בעיקרון הפתרון העיקרי הוא הליך משפטי. היתרונות להליך המשפטי מול רישום המקרקעין הוא שהחוק מאוד ברור בכל הנושא של תשלום ועד בית, ובדרך כלל גם יעמוד לצידו. לא כל-כך קשה להרכיב את כתב התביעה ואתם יכולים לעשות זאת גם בעצמכם. משך הזמן שנעשה ההליך המשפטי הוא יחסית קצר. נוסף על כל אלה, כאשר מתקבלת ההחלטה על ידי המקפח מטעם רישום המקרקעין, היא זהה בחשיבותה להחלטה של בית משפט. מה שנותן את האפשרות לפנות להוצאה לפועל.

מה הם השלבים להתנהלות מול דייר בעקבות אי תשלום ועד בית?

כאשר צריכים להתנהל בפני דייר בעקבות אי תשלום ועד בית, יש לעקוב אחר השלבים הבאים. השלב הראשון הוא לדבר עם הדייר הסרבן ולהבין את הסיבות אשר בגינן אינו מעוניין לשלם ואם הוא מתכוון לשלם בסוף. אם במהלך השיחה תבינו כי הוא אינו מתכוון לשלם, הודיעו לו שאתם מתכוונים לפתוח נגדו בהליך משפטי. בשלב הבא, שלחו מכתב התראה של ועד הבית לבעל הדירה של אותו שוכר. זה מראה על פעולה אקטיבית ועל נכונות לפעול. לאחר מכן, הגישו את התביעה למי שמפקח על רישום המקרקעין. אחרי שהגשתם את כתב התביעה, יתבצע הדיון המשפטי אצל אותו מפקח. ובשלב האחרון תזכו לממש את פסק הדין ולגבות את התשלום אשר מגיע לכם.

מה עושים עם דייר שמסרב לשלם תשלומי ועד בית ואיך אפשר לפתור את הסכסוך?

הדרך היחידה שיהיה אפשר לפתור את הסכסוך היא לשלוח מכתב התראה על אי תשלום ועד בית. אם הדייר הגיב שעדיין הוא לא מוכן לשלם, ואם הוא לא הגיב כלל, אתם יכולים לפנות אל עורך דין שמתמחה בסכסוכים בין שכנים. הוא ישלח עבורכם את מכתב ההתראה ובו תהיה דרישה לתשלום החוב. המפקח על המקרקעין הינו מוסד שהוקם על מנת ליישב סכסוכי שכנים ובכל מה שנוגע להסדרה של אי תשלומי ועד בית בבתים משותפים. רק הנציגות של ועד הבית יכולה להגיש את כתב התביעה למפקח ולהתחיל את כל ההליך המשפטי. וזו התשובה לשאלה מה עושים עם דייר שמסרב לשלם תשלומי ועד בית.

איך מתמודדים עם אי תשלום ועד בית?

אין ספק בכלל שניהול ועד הבית הוא נושא קשה. התפקיד מסתבך כאשר אילו בניינים שמאכלסים הרבה דיירים והרבה דירות, מה שגורם להרבה אנשים לשכור את שירותיהן של חברות לניהול ועד. תמיד תזכרו כמה בירוקרטיה יכולה להיחסך מכם אם תשכרו את שירותיהן של אותן החברות אשר מנהלות נכסים ובניינים. בכל המקרים של אי תשלום ועד בית בבית המשותף, בכל ההליכים המשפטיים ולפעמים בהוצאה ובהנפקה של צווי עיקול הוצאה לפועל חברות הניהול יתעסקו ויורידו לכם מהגב.

שמואל זרין
שמואל זרין

צוות המומחים שלנו מציע גישה מקיפה לאחזקת מבנים. אנו מתמקדים באבחון מדויק של צרכי המבנה, תכנון וביצוע של פתרונות אחזקה אפקטיביים, ושימוש בחומרים וטכנולוגיות מתקדמים.

שאלות נפוצות על אי תשלום ועד בית

רשמנו עבורכם מאמר מפורט שכולל מחירונים, פסקאות הסבר והמון מידע על אי תשלום ועד בית. יש לגלול למעלה בכדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של אי תשלום ועד בית משתנה מאוד. בכל מה שנוגע לנושא הבתים המשותפים יש לבדוק מספר פרמטרים שונים בכדי לבדוק את המחיר, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא עוד על הפרמטרים והמחירים המשוערים.
ראשית, ענק האחזקות מספקים שירותי ניהול ועד בית חיצוני ואחזקות מבנים לניהול בניינים. יש ליצור קשר בנוגע לאי תשלום ועד בית בכדי לראות איך נוכל לעזור לכם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!