חברת אחזקות מבנים » מידע על בתים משותפים » איך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף?

איך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף?

אפשר לטעון שלכנס את כלל הדיירים של הבניין המשותף היא משימה קשה בהחלט, במיוחד במקרים בהם יש דירות אשר מושכרות כי הבעלים לא גרים בבניין, אלא ברחבי הארץ או בכלל בחו"ל ולכן זה כמעט ובלתי אפשרי לתאם את אסיפת הדיירים שתהיה עם נוכחות מלאה. האם יש דרכים אחרות שבהם אפשר לאסוף את כלל הדיירים? ובכלל, איך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף? כבר נענה על כך, יש למה להישאר.

האזינו לכתבה

למה ואיך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף?

כל החלטה שיש לקבל, ולא משנה מאיזו סוג היא, בין אם מדובר בשינויים כלשהם שנוגעים לשיפוץ הבניין, שינוי של התקנון, או אפילו החלטות מסוימות על שינוי של גובה דמי וועד הבית, יש לכנס אסיפת דיירים. זאת מכיוון שהחלטות כאלו יכולות להשפיע בצורה ישירה על חיי כל הדיירים אשר נמצאים בבניין ועל ההתנהלות שלהם. אסיפת הדיירים היא הגוף המוסמך היחיד שיכול לקבל את ההחלטות הללו עבור הבניין. הדרך שבה תתנהל אסיפה כזו היא תהיה בעניין של הדיירים, איך שהם יחליטו לנהל אותה. וזוהי התשובה לשאלה למה ואיך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף.

מה חשוב לדעת לגבי איך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף?

הדבר הכי חשוב כשמנהלים אסיפת דיירים היא להבין שאם מנהלים אותה בצורה שהיא אינה חוקית, ההחלטות שיתקבלו בה לא מחייבות את הדיירים בשום דבר. אז איך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף בצורה תקינה? עליכם להקפיד על כך שתהליך הזימון ותהליך הניהול של האסיפה יהיו תקינים על מנת שההחלטות שיוחלטו שם יהיו קבילות ובעלות תוקף כך שיחייב את כל הדיירים גם את אלו שנעדרו מהאסיפה.

כל כמה זמן ואיך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף?

איך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף מבחינת החוק? אז החוק בעצם מחייב את ועד הבית לקיים את אסיפת הדיירים לפחות פעם בשנה. כל המטרה של האסיפה השנתית היא לאפשר לוועד הבית להראות לדיירים את המצב של הדוח השנתי ובעצם לבקש את האישור של כל הדיירים עבור התקציב השנתי לשנה שעומדת להגיע. נוסף על כך, בעלי הדירות צריכים לאשר גם את ההמשך של הפעילות של ועד הבית או אם הגיע הזמן לבחור בוועד חדש, אז לפעול בהתאם.

אז איך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף ומהם העקרונות?

התשובה לשאלה איך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף מבוססת על כמה עקרונות. ראשית, אסיפת דיירים חייבת לכלול לפחות חמישים אחוז נוכחות של בעלי הדירות בצורה אישית, או לפחות שיהיה נציג מטעמם. מעבר לכך, ועד הבית יכול לכנס אסיפה של דיירים מתי שהוא רק רוצה בתנאי שהדבר באמת נחוץ.

במידה ושליש מבעלי הדירות דרשו את זה, ועד הבית חייב לכנס אסיפת דיירים. את ההודעה על עריכתה של האסיפה, ועד הבית צריך לפרסם בלוח מודעות, במעלית, בדלת הכניסה הראשית לפחות 4 ימים לפני התכנסות האסיפה. בהודעה עליו לפרט את כל הנושאים שיעלו על סדר היום. בזמן ההצבעה, לכל דייר יש זכות לקול אחד בלבד. ההצבעה תיערך באמצעות הרמת יד. במקרה בו יהיה שוויון בהצבעה, יושב ראש ועד הבית, יהיה זה שיכריע את הכף.

חשוב לציין כי אדם שהוא שוכר דירה, אין לו זכות הצבעה באסיפה, אלא אם כן, בעל הדירה הפך אותו למיופה כוח מטעמו. ההחלטות אשר יתקבלו באסיפת הדיירים, יהיו חייבות להתקבל ברוב רגיל, כלומר ב-51 אחוזים מכלל הקולות. ההחלטות הללו בדרך כלל לא ישנו את הזכויות של בעלי הדירות, אלא מתייחסות רק לניהול של הרכוש המשותף. אם מתקבלות החלטות אשר עלולות לפגוע בזכויות של בעלי הדירות, תהיה צריכה להתקבל הסכמה מלאה של כל בעלי הדירות.

איך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף שנדחתה למועד אחר?

אז כמו שכבר אמרנו, אסיפת דיירים שנערכת בצורה חוקית חייבת לכלול לפחות מחצית מבעלי הדירות של הבית המשותף, אם בעצמם או אם באמצעות נציג מטעמם אשר מצויד בייפוי כוח. מה שכן, אם בזימון המקורי שפורסם בהודעה הראשונה, לא נכחו כמות האנשים הכרחית, האסיפה תדחה למועד אחר, זה יכול להיות גם שעה לאחר המועד המקורי.

האסיפה המאוחרת יכולה להתכנס בכל כמות של משתתפים, גם אם זה אומר שיהיו מעט נוכחים באסיפה. גם כאשר האסיפה נדחית, חייב לציין זאת בהודעה, פעולה זו תאפשר לאסיפה להתכנס בכל מספר שהוא של משתתפים. כך בעצם מאפשרים לפער בין הדרישה של כמות אנשים ספציפית במועד הראשון לבין קיום האסיפה עם האנשים שכן הגיעו במועד השני, להצטמצם בצורה חוקית.

הצורה הזאת מאפשרת קבלה של החלטות אשר קשורות לניהולו של הבניין גם כשהוא נמצא במקרה של חוסר שיתוף פעולה מהצד של חלק מבעלי הדירות. וזה איך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף. זו הדרך שבעצם תאפשר לוועד הבית ולדיירים שכן הגיעו ואכפת להם, לקבל את חופש הפעולה לפעול לגבי ההחלטות שהתקבלו. היתרון בכך, שאותן ההחלטות עדיין יהיו תקפות גם על אלה שלא הגיעו והכל נעשה בצורה חוקית לחלוטין.

האם אתם יכולים לקבל החלטות לא בעזרת אסיפה ואיך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף?

אתם חייבים לדעת כי לפי החוק, לא ניתן לקבל החלטות מבלי לכנס אסיפת דיירים. לכן, עליכם ללמוד איך מנהלים אסיפת דיירים חוקים בבית משותף. אך יחד עם זאת, הטכנולוגיה המתקדמת שלנו משנה את המציאות שאתם חיים בה ויש לכם אפשרות להעביר סקר דיגיטלי בין כל הדיירים. עליכם לציין ולהבהיר שזו השיטה שנבחרה על מנת שתוכלו לקבל החלטות באותו נושא ספציפי, וזוהי תהיה החלטה מחייבת כמו ההחלטות אשר מתקבלות באסיפות הדיירים.

שמואל זרין
שמואל זרין

צוות המומחים שלנו מציע גישה מקיפה לאחזקת מבנים. אנו מתמקדים באבחון מדויק של צרכי המבנה, תכנון וביצוע של פתרונות אחזקה אפקטיביים, ושימוש בחומרים וטכנולוגיות מתקדמים.

שאלות נפוצות על אסיפת דיירים חוקית בבית משותף

רשמנו עבורכם מאמר מפורט שכולל מחירונים, פסקאות הסבר והמון מידע על אסיפת דיירים חוקית בבית משותף. יש לגלול למעלה בכדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של אסיפת דיירים חוקית בבית משותף משתנה מאוד. בכל מה שנוגע לנושא הבתים המשותפים יש לבדוק מספר פרמטרים שונים בכדי לבדוק את המחיר, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא עוד על הפרמטרים והמחירים המשוערים.
ראשית, ענק האחזקות מספקים שירותי ניהול ועד בית חיצוני ואחזקות מבנים לניהול בניינים. יש ליצור קשר בנוגע לאסיפת דיירים חוקית בבית משותף בכדי לראות איך נוכל לעזור לכם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!