חברת אחזקות מבנים » מידע על בתים משותפים » איך להפיק קבצי בית משותף?

איך להפיק קבצי בית משותף?

בוודאי יצא לכם אי פעם להיתקל לתרחיש עגום, שבו אחד מן השכנים שלכם השתלט על חלק מהרכוש המשותף שלכם, מתוך התואנה שזה ממש שייך רק לו, אך לא היה בידכם המידע הרלבנטי או התשריט שמוכיחים מה שייך לנכסים, ומה באמת שייך לרכוש המשותף.

האזינו לכתבה

במציאות העכשווית, ועד הבית מסוגל להשיג מידע הכי עדכני שיוכיח ראיה על המצב המשפטי ואף הרישומי של המבנה המשותף, וזאת על ידי שירות אונליין של לשכות הטאבו ברשת האינטרנט או של משרד המשפטים, שניתן באמצעותו להזמין מסמכים שנסרקו מהתיק של הבית המשותף באופן ישיר למחשב שלכם, וזאת על ידי מספר פעולות ממש פשוטות. באופן כללי, יש כמה סוגים של תיקי בית משותף – תיק תיקון, שמעיד על תיקונים שבוצעו בתיקי בית משותף, כולל – שינוי בתקנון, תיקוני שטחים, וכולי.

תיק רישום, מעיד על רישום הבית בפנקס של הבתים המשותפים. והאחרון, תיק ביטול, שמעיד על ביטול של רישום נכס משותף בפנקס של הבתים המשותפים. ואם תמשיכו לקרוא, כלומר – תקראו מתחילת המאמר הזה ועד לסיומו, תקבלו תשובה על השאלה שמעניינת הרבה בני אדם – איך להפיק קבצי בית משותף?

ובכן, עד לא מזמן, כל מי שהיה מעוניין לעיין בתיק של הבית המשותף, בתשריט של הבית המשותף, שבו יש פירוט של חלוקת הנכנסים במבנה וברכוש משותפים, והן תקנון הבית המשותף, או בצו של הבית המשותף, היה חייב להגיע למשרדי הטאבו באופן פיסי, ולחכות בתורים ארוכים לעייפה, ואז לקבל לידיו סוג של תקליטור שיש בו את כל המידע הרלבנטי. השירות הזה לא התאפשר בצורה של און ליין, וכל מי שהיה צריך את המידע הזה נאלץ "לשרוף" המון זמן בהמתנה עד שיגיע תורו. אך כיום פני הדברים שונים, וכשתמשיכו לקרוא תבינו בדיוק למה ואיך.

מה כוללים קבצי בית משותף?

קבצי בית משותף כוללים בעיקרון כמה מסמכים, ובניהם, תשריט של בניין משותף, שיש בו חלוקת הנכסים במבנה, תוך כדי הפירוט של גודל הנכסים ושל הרכוש המשותף, או לחלופין צו בית משותף, שמעיד על הרישום של דירה בפנקס הבתים המשותפים.

וכעת מתבקש להעלות את השאלה – מה זה בכלל תשריט? ובכן, הוא סוג של מסמך, אשר מתלווה לנסח הטאבו, ואף לתקנון של הבית המשותף. על גביו משורטט הבית, בעודו מציין שיוך של הנכס לנסח הטאבו. הוא מגדיר את הבעלות של כל היחידות שבמבנה המשותף, כמו למשל – מחסן, בית או חנות או חנייה במבנה המשותף.

בנוסף לכך, יהיה בו מידע על הנכסים ותיאורם, כמו לדוגמה – שטח הצמדות שמשויכות לנכס, כגון – גינה, חנייה, גג או מחסן, מספר הקומה ושטח הבית, ובו יפורט אף מספור הבתים וסימונם באמצעות אותיות של סוג ההצמדה לבית, בשביל שאפשר יהיה לבצע זיהוי ולשייך את הצמודה בתשריט.

איך להפיק קבצי בית משותף?

על השאלה – איך להפיק קבצי בית משותף? נשיב, שכדי להזמין קבצי בית משותף אתם נדרשים להצטייד במספר החלקה ואף הגוש, אותם באפשרותכם לאתר באתר האינטרנט של המרכז למיפוי ישראל, ואז להיכנס שוב לאתר אינטרנט, אבל הפעם של האגף לרישום והסדר מקרקעין. כשתיכנסו לאתר אינטרנט זה תידרשו להקליד את מספר הגוש והחלקה, וזאת לטובת איתור תיק קבצי בית משותף, ופשוט לבצע מיד את ההזמנה שלכם.

כעת תזינו פרטי התשלום שלכם, בגין השירות המבוקש, על ידי כרטיס אשראי, ולידע כללי, שירות זה כרוך כמובן בתשלום, איך לא? אבל רק של שלושים ושלושה ₪. תוך כדי יממה אחת תגיע אליכם הודעה בדואר אלקטרוני על כך שקובצי בית משותף מוכנים ומזומנים לקראתכם. ובשלב האחרון, עליכם להיכנס מיד לקישור שיישלח אליכם באמצעות המייל שלכם, לשם הורדה של קבצי בית משותף.

שמואל זרין
שמואל זרין

צוות המומחים שלנו מציע גישה מקיפה לאחזקת מבנים. אנו מתמקדים באבחון מדויק של צרכי המבנה, תכנון וביצוע של פתרונות אחזקה אפקטיביים, ושימוש בחומרים וטכנולוגיות מתקדמים.

שאלות נפוצות על איך להפיק קבצי בית משותף

רשמנו עבורכם מאמר מפורט שכולל מחירונים, פסקאות הסבר והמון מידע על איך להפיק קבצי בית משותף. יש לגלול למעלה בכדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של איך להפיק קבצי בית משותף משתנה מאוד. בכל מה שנוגע לנושא הבתים המשותפים יש לבדוק מספר פרמטרים שונים בכדי לבדוק את המחיר, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא עוד על הפרמטרים והמחירים המשוערים.
ראשית, ענק האחזקות מספקים שירותי ניהול ועד בית חיצוני ואחזקות מבנים לניהול בניינים. יש ליצור קשר בנוגע לאיך להפיק קבצי בית משותף בכדי לראות איך נוכל לעזור לכם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!