חברת אחזקות מבנים » מידע על בתים משותפים » אחזקת מעליות בבית משותף והתקנת מעליות בבניין משותף

אחזקת מעליות בבית משותף והתקנת מעליות בבניין משותף

המעלית היא הדבר המרכזי בבניין המשותף שנמצא בשימוש יומיומי. במיוחד בשנים האחרונות כאשר כל הבנייה נעשית לגובה, הדיירים שגרים בקומות הגבוהות הם אלה שנהיו יותר תלותיים במעלית, וזאת על מנת שיוכלו להגיע לדירתם. תחשבו על כמה קשה לעלות לקומה שישית ומעלה ברגל. לכן היום אנחנו נדבר על אחזקת מעליות בבית משותף והתקנת מעליות בבניין משותף. יש למה להמשיך לקרוא.

האזינו לכתבה

מה כוללות פעולות אחזקת מעליות בבית משותף?

יש כמה וכמה דברים שצריך לבצע לצורך אחזקת מעליות בבית משותף. אנחנו לא רוצים להפוך אתכם לטכנאי מעליות, אלא רק לתת לכם מושג קטן בכל הנוגע לתחומים אשר מטופלים בכל ביקור תחזוקה ומה אתם צריכים לוודא שהטכנאי בודק בעת ביקורו. ביקורי תחזוקת המעלית הם רבים, כך שאם אתם מזמינים טכנאי מיומן ומקצועי, משך הטיפול אמור לקחת בערך כשעה לכל מעלית. טיפול התחזוקה של המעלית יכלול את גג של המעלית, את חדר המכונות שלה, את הפיר של המעלית ואת המסילות. כמו כן, הבדיקה תבדוק גם שהמעלית עוצרת בכל קומה וקומה ושכל מערכות הבטיחות של המעלית עובדות באופן תקין. כאשר הטכנאי מסיים לעבוד על המעלית, הוא צריך להשאיר אותה נקייה, עובדת ותקינה, פועלת ללא שום רעש וללא שום צורך בטיפול חוזר.

מי משלם עבור התקנת מעליות בבניין משותף?

גם התקנת מעליות בבניין משותף וגם אחזקתן עולה כסף. כל בעלי הדירות אשר הגיעו למסקנה כי הם רוצים להתקין מעלית, אם אלה שצריכים לשאת בהוצאות שלה. כאשר חלק מהאנשים שהצביעו בעד להתקנת המעלית, גרים בקומת הקרקע, הם לא ייקחו חלק בהוצאות המעלית, מכיוון שאין להם שימוש בה. התשלום על התקנת המעלית יקבע ביחס שבין השטח של הדירה לבין השטח של כל הדירות אשר הבעלים שלהן משלמים עבור התקנה של המעלית.

מהן התקלות הנפוצות שקורות ללא אחזקת מעליות בבית?

כאשר לא מבצעים אחזקת מעליות בבית משותף, יכולות לקרות הרבה תקלות. רוב התקלות ינבעו משימוש שהוא לא נכון של דיירי הבית המשותף וגם מתחזוקה שאינה מקצועית של חברת המעליות. התקלה הראשונה יכולה לקרות כאשר אין התאמה בין הגובה של העצירה לגובה של רצפת הקומה. במעליות הישנות יותר, שהן בעלות מהירות נסיעה שהיא אחידה, אין לחברת המעליות את האפשרות לכוון את הפרשי העצירות, וזוהי תקלה שידועה כבר מראש ההתקנה.

כאשר מדובר במעליות שיש להן שתי מהירויות, יהיה מדובר, ברוב המקרים,  בבלמים שחוקים. תקלה נוספת נפוצה היא כאשר המעלית רועדת בנסיעה. מקרה כזה יכול לקרות כתוצאה מטיפול שהוא לקוי וגם כאשר לא משמנים את פסי המסילה מספיק. נוסף על כך, אם המעלית נעצרת באמצע הדרך, זה בדרך כלל יקרה כי המחשב של המעלית יוצא מאיפוס.

כדי להמשיך את נסיעתה של המעלית, צריך ללחוץ על קומת הקרקע או על הקומה העליונה וזאת בכדי שהמחשב יוכל להתאפס ויזהה את המיקום של תא הנוסעים. תקלה נוספת וחשובה לא פחות היא כאשר המעלית נתקעת בקומת הקרקע. ברוב הפעמים יהיה מדובר בכיוון של הדלת או בכיוון של אחד המגעים במעלית. והאחרון להיום, כאשר המעלית סוגרת את הדלת ולא מתחילה לנסוע. התקלה הזאת נובעת לרוב מלכלוך שמצטבר במגעים או מבלאי. לכן אחזקת המעליות היא כה חשובה וחייבת להתבצע בזמן הנכון.

מה צריך להתקנת מעליות בבניין משותף?

בשביל שתוכלו לבצע התקנת מעליות בבניין משותף צריכים לקרות מספר דברים. ההחלטה על ההתקנה של המעלית בבית המשותף, צריכה להתקבל באסיפת דיירים כללית ברוב של שני שליש מכלל בעלי הדירות. כל דייר שחושב שהתקנתה של מעלית יכולה לפגוע באחת מן הדירות או אפילו בחזותו של הבית, יכול כמובן להתנגד להתקנת המעלית, ואף יכול גם להגיש תביעה אם העניין ממש מפריע לו למפקח על המקרקעין. כלל בעלי הדירות אשר החליטו על התקנתה של המעלית הם אילו שיישאו בהוצאות ההתקנה, חוץ מבעלי הדירות שגרים בקומת הקרקע. למרות זאת, כלל בעלי הדירות יהיו חייבים להשתתף בהוצאות של אחזקת המעלית והפעלתה.

מי אחראי לבצע פעולות אחזקת מעליות בבית משותף?

בכל הנוגע לפעולות אחזקה של הבניין בכלל, ולפעולות אחזקת מעליות בבית משותף בפרט, ועד הבית צריך לטפל. התפקיד של ועד הבית הוא לדאוג לתחזוקתו וניהולו של הרכוש המשותף אשר שייך לבית המשותף. צריך לדעת ולהבין שתפקיד של ועד הבית הוא חיוני לא רק כשמדובר על התנהלות תקינה של הבניין, אלא גם כשמדובר על איכות החיים של דיירי הבניין. תפקידו של ועד הבית מצריך ממנו אחריות עצומה שיכולה בטעות לעלות גם בחיי אדם. יש הרבה מערכות בבניין המשותף, כאשר נמצאות ביניהן המעליות. המעליות מצריכות תחזוק בצורה שוטפת. זו האחריות של ועד הבית, לתאם את התחזוקה עם אנשי המקצוע המתאימים.

מה עליכם לדעת בנוגע להתקנת מעליות בבניין משותף?

במקרה ובבית המשותף קיים תקנון מוסכם, אשר יש בו סעיף על התקנת מעליות בבניין משותף והפעלתן, עליכם לנהוג לפי מה שרשום בתקנון. למרות זאת, התקנון לא יכול לקחת את הזכויות של בעלי הדירות, הוא לא יכול לחייב את אותם הדיירים שהתנגדו להתקנת המעלית לשאת בהוצאות ההתקנה. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שהתקנה של המעלית מותנית בקבלה של היתר בניה וזאת בהתאם לחוק התכנון והבניה.

מהי התדירות שצריך לבצע פעולות אחזקת מעליות בבית משותף?

בכל סוגי המעליות יש לבצע פעולות אחזקת מעליות בבית משותף אחת לכמה זמן. במעליות שיש להן מקסימום שמונה תחנות שהן עוצרות בהן, פעולות התחזוקה יבוצעו לפחות שש פעמים בשנה כאשר פרק הזמן שיעבור בין טיפול אחד לשני הוא מקסימום חודשיים. כאשר יש למעליות לפחות תשע תחנות עצירה, או מעלית שיש לה תחנת עצירה אחת לפחות בקומה שהיא מסחרית, יבוצעו פעולות של תחזוקה לפחות עשר פעמים לאורך כל השנה והתדירות שלהן יהיו בין שלושה לשישה שבועות בין טיפול אחד לשני.

שמואל זרין
שמואל זרין

צוות המומחים שלנו מציע גישה מקיפה לאחזקת מבנים. אנו מתמקדים באבחון מדויק של צרכי המבנה, תכנון וביצוע של פתרונות אחזקה אפקטיביים, ושימוש בחומרים וטכנולוגיות מתקדמים.

שאלות נפוצות על אחזקת מעליות בבית משותף

רשמנו עבורכם מאמר מפורט שכולל מחירונים, פסקאות הסבר והמון מידע על אחזקת מעליות בבית משותף. יש לגלול למעלה בכדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של אחזקת מעליות בבית משותף משתנה מאוד. בכל מה שנוגע לנושא הבתים המשותפים יש לבדוק מספר פרמטרים שונים בכדי לבדוק את המחיר, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא עוד על הפרמטרים והמחירים המשוערים.
ראשית, ענק האחזקות מספקים שירותי ניהול ועד בית חיצוני ואחזקות מבנים לניהול בניינים. יש ליצור קשר בנוגע לאחזקת מעליות בבית משותף בכדי לראות איך נוכל לעזור לכם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!