חברת אחזקות מבנים » מידע על בתים משותפים » התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף – האם מותר ואיך זה עובד?

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף – האם מותר ואיך זה עובד?

כל מי שהשכיל ורכש רכב חשמלי, בלי כל ספק עשה החלטה מעולה. כלי רכב חשמלי עולה עשרות מונים לעומת כלי רכב שמונעים דיזל או מונעים בנזין, ולא בכדי. נתחיל ברכב שכלי רכב חשמלי ידידותי לסביבה, את זה בוודאי שאתם יודעים, ולמרות שכך המון בני אדם עדיין חוככים בדעתם מתוך המחשבה על הקושי להטעין את הרכב החשמלי.

האזינו לכתבה

במידה ותקפידו על קריאה ברצף, תגלו כי ככל שתעשיית החשמל גדל, המון עמדות התקנה הותקנו במקומות מרכזיית, למרות שהאופציה של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף נחשבת כאופציה המועדפת על כולן. אז אם תמשיכו לקרוא תוכלו לגלות הכול על – התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף – האם מותר ואיך זה עובד?

האם התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף מותרת?

במקרה שמדובר בחניה פרטית שלכם, משמע –  החניה רשומה על שמכם בטאבו, אז התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף ממש מותרת. מותר לכם להתקין על הקרקע שנמצאת בבעלותכם עמדת טעינה לרכב חשמלי בלי כל צורך באישור מיוחד. באם מדובר על הקרקע משותפת, הווה אומר – מקום החניה לא רשום על שמכם בטאבו, כי אז דרוש אישור של דיירי הבית המשותף להתקין את עמדת טעינה לרכב ישראלי.

בארץ, במקביל לרשות המקרקעין החוק הישראלי ממש מגדיר על דיוקו איך צריך לנהוג במקרה של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף. במרבית התרחישים לא תיווצר כל בעיה להשיג את אישור דיירי הבית המשותף או את האישור מטעם ועד הבית של המבנה המשותף. בשל העובדה שעמדת טעינה לרכב חשמלתי מגיעה ביחד עם המון מעלות שעשויות לסייע לשאר דיירי הבית המשותף. כמו כן, עמדות טעינה לרכב חשמלי מהוות מוצר מאוד מבוקש, לכל דעה ועניין, בעודן עשויות להעלות את הביקוש של הנכסים בבית המשותף.

בנוסף לכך, דיירי שאר הבית המשותף באיזה שהוא שלב מן הסתם ירכשו בעצמם רכב חשמלי, באופן הזה שהסכמתם כיום תשרת את המטרות שלהם בעתיד. יתרה מזאת, החברות שמספקות עמדות טעינה לרכב חשמלי בבית משותף בעלות ניסיון למכביר בהיבט הזה, בעודן עוזרות ומספקות ערב רב של מידע לגבי ההתנהלות מול ועד הבית המשותף ודיירי הבית המשותף. זאת ועוד, הנוהל של התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, צפוי לפתור הרבה מחלוקות בנושא זה בעתיד הקרוב לעין.

 מה הערך המוסף של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף?

אין ערך מוסף אחד של התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף, כי אם יש הרבה כמוהו, והנה תמצית הדברים לפניכם:

  • התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף נועדו למשוך עוד לקוחות – יותר ויותר בני אדם מאי פעם מבקשים במציאות העכשווית לעשות עסקים עם חברות שאכפת להן מהם, בעוד הן עושות את חלקן במלחמה של שינויי האקלים. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף מדגישה את המחויבות של בעלי הבית לאיכות הסביבה, וזאת משום הם עושים את חלקם להרחבת תשתיות האימוץ והטעינה של הרכב החשמלי במדינת ישראל. על פי הרבה סקרים שנעשו בתחום, נמצא כי בשיעור של שמונים ושבעה אחוזים מהלקוחות טענו שיש להם תדמית חיובית יותר של חברה שתומכת באחריות חברתית וסביבתית.

  • התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף מספקת ערך לרוכשי בתים – מפתחים למגורים צריכים לדעת שמטענים לרכב חשמלי בבית משותף בהכרח מייצגים נוחות עבור פלח גדל והולך של האוכלוסייה.

  • התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף מושכת רוכשי בתים מצפוניים סביבתיים – רוכשי בתים שבבעלותם רכב חשמלי מתעדפים ליעילות אנרגטית ומציעים יותר עבור בית שמתיישר עם הערכים שלו. התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף מציעה נוחות וערכים משותפים להמון רוכשי בתים פוטנציאליים.

  • התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף יוצרים מקור הכנסה חדש – גם שירות הטעינה עצמו בנכס בזמן שהרכב של האנשים נטען יכולים ליצור הכנסה חדשה לעסק שלכם. עמדות הטעינה מגדילות את זמן השהייה של הלקוחות. במקרה של עסק אחד, עמדות הטעינה הגדילו את זמן השהייה בחנות בחמישים דקות. רק אומרים…

  • התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף יוצרת נאמנות למותג – התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף עשויה ליצור נאמנות למותג שלכם ולהיות חלק מאסטרטגיית שיווק גדולה יותר, בפרט כיום כאשר הנושא נמצא עוד בחיתוליו. בהמשך לכמות נכבדה של מחקרים שנעשו בתחום, נמצא כי כארבעים אחוזים מבעלי הרכבים החשמליים מוכנים לחזור לנכסים עם עמדת טעינה על בסיס שבועי לפחות. אותן השלכות נצפות עבור בתי מלון ואירוח, וזאת משום שלבעלי רכב חשמלי יש בלי כל ספק סבירות גבוהה יותר לבחור במלון שיש לו עמדות טעינה כדי שיוכלו לחבר אותו במהלך נסיעה בכביש.

  • התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף מהווים הישג של יתרון תחרותי – היותו מאמץ מוקדם של עמדות טעינה מעניק לבעלי בתים יתרון תחרותי. אם אתם מציע את ההזדמנות לטעון והמתחרים שלכם לא יעשו כמוכם, כי אז נהגי רכבים חשמליים יבחרו את החברה שלכם במקום זאת.

האם התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף צריכה להיות מגובה בהסכמה של הדיירים?

באופן כללי, אף במידה והחנייה בבית המשותף שמורה אך ורק לכם, מערכת התשתיות ואספקת החשמל של הבית המשותף ממש לא נמצאת בבעלות שלכם. על מנת לבצע התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף, יש להניח שיש להעביר כבלים בתוך הקירות המשותפים, והן לעשות שימוש באספקה של החשמל המרכזית של הבית המשותף. באופן עקרוני, ועד הבית שלכם עשוי לדרוש מכם להגיש בקשה פורמלית לביצוע של שינויים, וזאת  על מנת שיהיה באפשרותו לבחון מקרוב את הנושא, ואף להיוועץ עם אנשי מקצוע, איך הכי נכון לערוך את השינויים האמורים.

ועד הבית אף עשוי להיוועץ עם מתכננים או עם ארכיטקטים על מנת שהתהליך חלילה לא יסב נזק לאיכות החיים של יתר דיירי הבית המשותף. ולכן עליכם לפנות לוועד הבית מלכתחילה וכמה שיותר מוקדם עם תכנית ברורה, מובנית ומסודרת, כיוון שבאופן הזה יהיה יותר קל לוועד הבית להשיג לכם את האישור הנכסף ולקדם את התהליך של אישור התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי ביית משותף.

שמואל זרין
שמואל זרין

צוות המומחים שלנו מציע גישה מקיפה לאחזקת מבנים. אנו מתמקדים באבחון מדויק של צרכי המבנה, תכנון וביצוע של פתרונות אחזקה אפקטיביים, ושימוש בחומרים וטכנולוגיות מתקדמים.

שאלות נפוצות על עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

רשמנו עבורכם מאמר מפורט שכולל מחירונים, פסקאות הסבר והמון מידע על עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף. יש לגלול למעלה בכדי ללמוד עוד על הנושא.
המחיר של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף משתנה מאוד. בכל מה שנוגע לנושא הבתים המשותפים יש לבדוק מספר פרמטרים שונים בכדי לבדוק את המחיר, יש לגלול למעלה בכדי לקרוא עוד על הפרמטרים והמחירים המשוערים.
ראשית, ענק האחזקות מספקים שירותי ניהול ועד בית חיצוני ואחזקות מבנים לניהול בניינים. יש ליצור קשר בנוגע לעמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף בכדי לראות איך נוכל לעזור לכם.
אז מה היה לנו עד עכשיו?
התקשרו עכשיו!